Om mig

Uddannelse

2017-2018 Systematisk og mentaliseringsbaseret terapeutisk arbejde med familier. v/Eia Asen et al.

2013 - Diplomuddannelse i Løsningsfokuseret Samtale. v/Harry Korman, SIKT i Malmø.
2008 - 2012 TR-uddannelse/funktion.
2006 - Autorisation.
1996 - 2003 Cand.pæd.psyk studiet på DPU. Praktik i PPR i Birkerød og på Rigshospitalets børnekræftafdeling.
1989 - 1992 Skovtofte Socialpædagogiske Seminarium.

1991 - Tre måneders ophold i Portsmouth, England, hvor jeg bl.a. fulgte undervisningen i Social Studies på bachelor niveau.

Kurser & supervision

2019 - Metakognitiv terapi til børn med angst, v/Marie Louise Reinhold-Dunne & Marie Tolstrup.
2018 - Metodekursus i Cool Kids Program, v/Søren Benedikt Pedersen.
2016 - ”Introduktion til metakognitiv terapi”, v/Pia Callesen.
2016 - ”Sæt ord på dine psykologkompetencer og brug dem”, v/Vibe Strøier.
2016 - Organisationspsykologi. V/Vibe Strøier.
2016 - LØFT-konference.
2015 - LØFT-konference.
2014 - ”Når psykologer leder”, Vibe Strøier & Thorkild Molly-Søholm.
2013 - 2014 Tværfagligt træningsforløb i løsningsfokuserede, konsultative metoder, v/Jacob A. Cornett.

2013 - Kursus i WPPSI-IV Dansk normversion. v/Anne Vibeke Fleischer og Lone Benn Thomsen.
2013 - ”Fra neuroaffektiv udviklingspsykologi til pædagogisk praksis-fra makro til mikroregulering.”v/Marie Olsen-Kludt.
2013 - ”Neuroaffektiv udviklingspsykologi i praksis”, v/ Susan Hart
2012 - Supervisionsforløb i ”Løsningsfokuseret korttidsterapi”, v/ Harry Korman i SIKT i Malmø.
2010 - ”Løsningsfokuseret korttidsterapi”, v/Harry Korman.
2010 - ”Sårbare børn og unge”, v/Karen Vibeke Mortensen.
2010 - ”Narrativ supervision-et håndværk i praksis”, v/Nina Boelsgaard Christensen.
2008 - 2009 ”Supervisor-træning”, v/Grethe Bruun (18 timer).
2007 - ”Ressourcefokuseret tilgang til samtaler med forældre/familier på korttidsterapeutisk grundlag i PPR-regi”, v/Eva Søndergaard.
2007 - ”WISC-III”, v/Henny Thomsen og Else-Marie Thomsen.
2007 - ”Storytelling i terapi og supervision”, v/Grethe Brun.
2005 - ”Korttidsterapi med børn ud fra en kognitiv og neuropsykologisk ramme”.

Ansættelser

2016 - Ansat i Kompetanceenheden i Ringsted Kommune

2014 - Psykolog i Børne- og ungeforvaltningen i Køge Kommune
2013 - 2014 Psykolog i Børne-og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune.
2007 - Egen deltidspraksis
2003 - 2013 Psykolog i Ringsted UPPR (Udviklingsnetværket Pædagogisk Psykologisk Rådgivning)
2000 - 2003 Psykologvikariat i Ringsted UPPR. Jeg var ansat i et vikariat, mens jeg færdiggjorde den sidste del af mit studie.
1999 - Psykologvikariat i Birkerød PPR. Jeg fik et tidsbegrænset vikariat, efter jeg havde afsluttet min praktik i Birkerød.
1996 - 2003 Vikariater som socialpædagog på Københavns Kommunes Skole-og Behandlingshjem i Kokkedal og Dagbehandlingshjemmet ’Lynghuset’ i Allerød. Begge steder for børn med socio-emotionelle vanskeligheder og forstyrrelser i den tidlige personlighedsudvikling.
1996 - Ansat på ’Stutgården’ i Hillerød, en døgninstitution for børn, der viste forstyrrelser i den tidlige personlighedsudvikling.
1992 - 1996 Socialpædagog på Dagbehandlingshjemmet ’Lynghuset’.

Arbejdserfaring

  • Samtaleforløb bestilt af Jobcenter

  • Samtaleforløb og behandling af depression, angst og krise

  • Konsultativt psykologarbejde i skoler og dagtilbud.

  • Sparring og supervision af pædagoger og lærere i de almene og specialiserede tilbud.

  • Samtaler med børn, unge og familier.

  • Psykologiske undersøgelser af børn i skoler og dagtilbud.

  • Samtalegrupper med børn, unge og forældre.

  • Supervision af teamsamarbejde med lærer og pædagoger.

  • Sparring med ledere i skoler og dagtilbud blandt andet i forhold til organisations udvikling og oprettelse af teamstruktur.

  • Afholdt kurser i blandt andet børns udvikling, børn og kriser og den professionelle samtale.

  • Opgaver bestilt fra Børn- og Familieafdelingen.

  • Deltaget i at udvikle et koncept med familiemøder på tværs af faggrupper og forvaltninger (formålet med familiemøderne er at sætte familien i fokus i de tilfælde, hvor der skal udarbejdes en §50 efter serviceloven og igangsættes en foranstaltning).

  • Deltaget i at udvikle et kommunalt skole- og behandlingstilbud til børn i sociale vanskeligheder og deres familier.

  • Superviseret i dagtilbud for børn med socio-emotionelle vanskeligheder i kommuner udenfor Ringsted.

  • Intern supervisor og mentor for nyansatte psykologer.

  • TR-funktion.

  • Supervison af psykologer med henblik på deres autorisation.

Som psykolog har jeg tavshedspligt!

Alle psykologer har tavshedspligt Tavshedspligten er forudsætningen for en klients tryghed og er helt basal for et vellykket klientforløb.
Sammen med de etiske principper og psykologens faglighed udgør den grundlaget for psykologens virksomhed.
Tavshedspligten skal overholdes, uanset hvilke samarbejdsrelationer psykologen indgår i.
Det er psykologen, der har ansvaret for tavshedspligtens overholdelse. Tavshedspligten for psykologer er fastsat i lov om psykologer og omfatter alle psykologer.